Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen.

Waarom kunnen mijn gegevens niet rechtstreeks op de site worden ingevoerd?

Er is bewust gekozen voor een aparte invoermodule, zodat uw gegevens uiteindelijk alleen in uw eigen bezit blijven. BK ( Balderskiek ) zal uw invoer gegevens en het geleverde rapport nog 8 weken , na het leveren van het (definitieve) rapport, beschikbaar houden voor het afhandelen van eventuele fouten. Na deze periode worden deze gegevens verwijderd uit onze bestanden en bent u de enige die nog over de module met uw invoergegevens en het rapport beschikt. Bijkomend voordeel is dat U bij het insturen voor een eventuele vervolgrapportage alleen de ontbrekende periode opnieuw in hoeft te voeren om door ons weer een volwaardig rapport te laten vervaardigen.

Waarom kan ik de invoergegevens niet anoniem opsturen?

Dat zou niet alleen het meest wenselijke zijn, maar ook onze voorkeur hebben. Echter, onze wetgever denk hier anders over. We zullen ons aan elkaar bekend moeten maken. Om deze reden zullen uw ingestuurde gegevens nog maximaal 8 werkweken beschikbaar zijn in onze systemen voor het afhandelen van eventuele fouten. Daarna worden zowel alle versies van uw rapport en de module met uw invoergegevens uit onze systemen verwijderd. Tevens moeten we van de wetgever aan u een factuur op naam sturen.

Hoe veilig zijn mijn gegevens?

Uw gegevens invoermodule zal direct na binnenkomst gecodeerd worden naar een klantproductcode en bovendien fysiek in een separate beveiligde computeromgeving worden opgeslagen, dus zonder uw klantgegevens. De bewerking van de invoergegevens gegevens vindt ook in diezelfde beveiligde omgeving plaats. Alle meer administratieve handelingen, klantgegevens, facturen, mails e.d. bevinden zich in een fysiek andere beveiligde omgeving waarvan de servers in Nederland staan. Alleen u en wij hebben de sleutels, en zo hoort het ook. Na afloop worden alle gegevens conform onze voorwaarden verwijderd uit alle externe BK bestanden.

Hoe lang duurt het vervaardigen van het rapport?

Na het inzenden van uw invoergegevens worden door BK, per rapportage, een drietal rekenmodules voor u op maat gemaakt en daaruit wordt, in een aantal stappen, uw rapport samengesteld. BK streeft naar een doorlooptijd van maximaal 6 werkdagen na ontvangst van uw gegevens.

Hoeveel tijd ben ik kwijt aan het invullen van de invoermodule?

De meeste gegevens zijn direct af te leiden uit uw jaarrekening. BK hanteert soms voor de gevraagde schattingen eigen ervaringsgegevens. Omdat bijna alles door u kan worden aangepast geldt, dat hoe gedetailleerder (en dus beter) uw eigen gegevens invoer is, des te meer tijd dit zal vragen . Afhankelijk van het aantal (minimaal 3) in te voeren perioden zal een ter zake deskundige hier toch snel een halve of hele dag mee bezig zijn.

Waarom bij voorkeur voor besloten vennootschappen?

Een internationaal vastliggende structuur met uniforme regels. Een besloten vennootschap heeft aandelen maar die zijn (meestal) niet genoteerd aan de beurs. Deze lenen zich dus beter voor waardering op basis van de nu vastgestelde ondernemingswaarde. Uiteraard kan ook een naamloze vennootschap worden verwerkt, alleen dan zonder de actuele en historische beurwaarden van de aandelen. Hiervoor komen de berekende koersen in de plaats.

Ook geschikt voor eenmanszaken?

Ja, maar hiervoor dienen de cijfers te worden omgewerkt naar een tijdelijke BV structuur, de "eBV" (dit gebeurt automatisch). Hier wordt dan gebruik gemaakt van het reële ondernemersloon, een prefix Vpb en dividend e.d. Alles aanpasbaar uiteraard. Rapportage mogelijk wat overdadig voor de kleinere eenmanszaak.

Waarom is de getoonde aandelenwaarde niet gelijk aan de eventuele beurswaarde?

In deze rapportage wordt de aandelenprijs theoretisch benaderd vanuit de huidige waarde van de onderneming. Dus als een aandeel in een bepaald jaar een interne of beurswaarde heeft gehad, dan kan op basis van de huidige waardebepaling van de onderneming blijken of deze prijs reëel , te hoog of te laag was.

Waarom, bij initieel gebruik, minimaal 3 jaren invullen?

Statistisch rekenwerk heeft natuurlijk een fundatie nodig. 3 opeenvolgende jaren aan invoer is wel het minimum om een redelijk betrouwbare berekening uit te voeren.

Waarom moet van de eerste 3 ingevoerde jaren minimaal 1 jaar winstgevend zijn?

Op zich zijn verliesgevende jaren natuurlijk geen probleem, maar in de eerste 3 ingevoerde jaren kan dit aanleiding zijn tot incorrecte berekeningen. Vandaar dat minimaal 1 ingevoerd jaar (van de drie) winstgevend moet zijn.

Waarom is de ratio trend analyse minder geschikt voor structureel verliesgevende ondernemingen?

Ondernemingen die, om wat voor reden dan ook, structureel een verliesbeeld laten zien zijn minder geschikt voor deze analyse. Uiteraard kan met eigen aanvullingen in de invoermodule veel van het toekomstbeeld van de onderneming worden ingesteld, maar bij automatische doorrekeningen zullen de resultaten minder goed zijn.

De vergoeding voor het rapport lijkt aan de onderkant van de markt te zitten

Dat is inderdaad het geval maar u dient hier, in alle redelijkheid, natuurlijk wel de eigen inspanningen bij op te tellen.

Waarom betalen klanten bij de opdracht vooraf?

We willen onze schaarse tijd vooral aan de uitvoering van uw opdracht en de verbetering van ons product wijden.

Welke gegevens blijven bij u achter na levering van het rapport?

Zowel het gepubliceerde rapport als de module met uw invoergegevens worden na 8 werkweken verwijderd. U kunt hier dus ook niet meer op terugkomen vanwege het simpele feit dat we deze gegevens niet meer beschikbaar hebben. Wel zullen we de eventuele zakelijke correspondentie en de systeemvariabelen (stuurgegevens in onze programmatuur) die alleen voor u van toepassing zijn, bewaren. Deze laatste gegevens hebben we nodig als u besluit een terugkerende klant te worden.

Wanneer krijg ik mijn klantproductcode?

Direct na opzenden van het opdrachtformulier en betaling van de pro-forma factuur.

Waarom dient u de klantproductcode bij (alle) email correspondentie in de onderwerp kolom te vermelden?

Dit is een interne BK efficiency maatregel zodat wij u optimaal kunnen bedienen omdat we uw gegevens beter kunnen archiveren en dus snel kunnen opzoeken.

Wat is ons belangrijkste doel?

Tevreden klanten, daarover kan geen misverstand bestaan. We zullen dan ook binnen onze mogelijkheden alles doen om dat te bereiken.

- Balderskiek